Perfektion!

Hallo där! Hoppas att allt är bra med er. Här rullar det på och idag är ännu en härlig dag. Idag tänkte jag skriva lite om vad jag har i tankarna just nu. Jag har sedan urminnes tid tänkt på det här med att vara "perfekt ". Dvs. ha en do-die-for garderob, topp betyg, fin bil, drömhus och sist men inte minst den perfekta familjen. Nu på senare tid har jag insett att allt som jag har nämnt ovan, inte har något sammanhang med begreppet "perfekt ". Vi ska inte heller förneka att det inte finns någon individ i denna värld som är perfekt, eftersom vi alla har våra brister. Vi är olika och så kommer det i all evighet att förbli. 

Försök föreställa er hur det skulle vara om alla tänkte och tyckte lika. Låter det intressant? knappast. Vi skulle gå miste om så mycket. Vi skulle inte behöva ha möten, diskussioner och liknande. Detta pga att svaret/ lösningen på problemet redan är en självklarthet. 

Det jag strävar efter nu är inte att vara "perfekt", utan mitt nya uppsatta mål är perfektion. Med det menar jag att allting jag gör, ska göras riktigt bra. Mina handlingar ska klassas som perfektion. Det betyder inte att jag kommer att bli "perfekt". Detta av den orsaken att det krävs en mängd tränning, samt att en del misstag utförs.     

Alicia ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0