Vad som tynger mig just nu!

Jag har sårat en vän, vilket gör mig otroligt ledsen. Jag gjorde det genom att säga en privat sak (min vän litade på mig) till en vän som stod denna tjej nära. Jag visste, sekunden orden forsade ur min mun att det jag hade sagt var ett stort misstag. Men gjort var gjort och det enda jag kunde göra var att hoppas på att tjejen jag hade sagt det till inte skulle säga det till min vän (som också är hennes vän). Innerst inne visste jag att det skulle komma ut och att jag en dag skulle vara tvungen att konfrontera min vän. Precis som jag hade förväntat mig, så hade min vän fått reda på det. Jag berättade som det var och om hur ledsen jag var. Hon förlät mig och hon forstod att jag ångrade mig. Jag är glad att hon insåg att jag inte menade vad jag sa, men jag kan inte låta bli och tänka på att hon satt och grät på grund av något som jag hade sagt. Detta sårar mig otroligt mycket, då jag vet att det tilliten som vi hade byggt upp har nu rasat. Vi kanske, någon gång i framtiden kommer att kunna återuppbygga den. Men det kommer att krävas mycket och det är en lång väg dit. Men jag har också lärt mig en läxa i och med detta. Nämnligen att ett litet misstag, kan förstöra något som tog en evighet att bygga.

Kommentarer
Postat av: katrin

skönt att hon förlät dig i alla fall... det visar ju på ganska stark vänskap ändå!

2009-08-01 @ 15:46:45
URL: http://katrin.blogg.se/
Postat av: Alicia

Katrin: Ja, det gör faktiskt det.

Ta hand om dig )

2009-08-01 @ 16:15:27
Postat av: ester

jag håller med katrin.

för mej betyder ett förlåt att man förlåter varndra och glömmer det. och alla gör fel, och jag tycker att ett fel man gör, gör vänskapen starkare än innan :p

2009-08-01 @ 18:21:03
URL: http://esni.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men jag gillar din blogg.:D vet inte varför..men den passar nog helt enkelt mig:) (ska vi lägga till varandra i bloglovin?det tycker jag ialf,hehe)

/ http://dollhouse.devote.se (skriver den tillsammans med min bästa vän)



2009-08-01 @ 19:16:51
Postat av: Alicia

Ester: Du har rätt i det du säger och livets stora gåta är ju trots allt:

Älska, glömma och förlåta.

Take care <3

2009-08-02 @ 00:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0