Världens yngsta mamma


 
Jag satt och pluggade latin när jag kom att tänka på unga mammor. Jag känner äldre kvinnor, som fick barn när de själva fortfarande bara var små flickor. Min farmor fick till exempel min far när hon var 14 år gammal. Hon giftes bort vid 12 årsåldern och två år senare fick hon inta rollen som mor. Min mormor däremot var lite äldre när hon fick sitt första barn.

Lina Medina, från Peru var endast fem år,7 månader och 21 dagar gammal när hon kom att bli världens yngsta mamma. Linas föräldrar tog med henne till sjukhuset när hon var 5 år gammal. Detta pga av hennes enorma storlek. Man trodde först att hon hade en tumör, men Dr. Gerardo kom fram till att hon var gravid i sjunde månaden.En och halv månad senare förlöstes hon med kejsarsnitt. Enligt vissa uppgifter fick Lina sin mens när hon var 8 månader gammal och kom in i purberten vid en mycket tidig ålder.

Detta låter helt sjukt i mina öron. Jag kan inte begrippa att en 5-åring blev med barn. Vem är fadern till barnet? Hur kan en icke fullvuxen kropp klara av att ge liv åt ett barn?

XoXo/ Alicia




Kommentarer
Postat av: vrjri

Asså det kallas photoshop?

Den är redigerad smarto ??

2011-09-16 @ 13:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0