Varför?

-Jag behöver semester!
-Varför?
-Jag känner mig utsliten.
-Varför?
-Jag har jobbat för mycket.
-Varför?
-För att kunna försörja mig.
-Varför?
-Jag behöver ju bostad, mat och kläder.
-Varför?
-För att inte frysa, inte svälta och ha någonstans att att sova på kvällarna.
-Varför?
-Jag vill ju inte bo på gatan och gå runt och tigga pengar för att överleva.
-Varför?
-Men varför skulle jag behöva leva i ett sådant tillstånd, när jag kan jobba?
-Varför?
-Varför jag jobbar?
-Ja,varför?
-Det måste väl alla.
-Varför?
-För att människan är i behov av vissa saker.
-Varför?
-För att vi lever i ett samhälle som kräver att man har pengar i fickan för att klara sig.
-Varför?
-OOOH, nu jävlar orkar jag inte med dina "Varför". Ge dig!

Hahahhaha, testa detta på en vän, din mor, far, syskon eller främlingar och se hur processen fortlöper.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0