Livet som student!

Nu kom jag att tänka på en sak. Jag är student och pluggar sista året på gymnasiet och har inga inkomster utöver mitt studiebidrag. Detta är i sig inga pengar och det är väldigt frustrerande att leva på 1050 kr i månaden. Man har knappt råd att köpa något.

Jag jobbade tidigare i en livsmedelsbutik, men kunde inte stå ut med det jobbet. Jag avskydde jobbet så mycket, att jag valde att strunta i pengarna. Det fanns vissa dagar då jag kunde gå runt och tänka på mitt jobb så mycket, att jag ville nästan spy på mig själv.

Så nu står jag här med en 1000 lapp att leva på, istället för 6000kr. Hur det känns? Väldigt bra, kan jag säga. Jag lärde mig mycket. Bl.a. hur viktigt det är att man älskar sitt jobb. Det e klart att jag tycker att det är jobbigt att röra sig med väldigt lite pengar. Men just nu så mår jag väldigt bra och det var längesen jag var så glad som jag är idag.

Hur mycket har ni att röra er med varje månad?
Brukar ni känna er "fattiga"?
Har ni ett jobb, vid sidan om studierna?


Kommentarer
Postat av: Jojo

Hej hej

jag tycker att du typ kan söka jobb hos en frisör eller nått så kan du typ sopa hår... eller jag vet inte

Sv:Varje månad så får jag in 200 kr men jag bor kvar hos mamma och pappa:(

Men vissa månader får jag in mer osv...

2010-03-26 @ 06:38:45
URL: http://jojjoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0